mandag den 8. januar 2018

Mareridt

Vi nordiske er født
Til at leve i mørket
I rystende kuldegryder
Til at vige for stormen

Hvad kunne du have gjort
Engang i ældre tider?
Bidt det hele i dig
Og døet hen mod jorden?

Du måtte salte din mad
Og slukke bevidstheden
Det samme gør vi
Som har fattet beskeden


Gå frem kære Nordbo
I din gråmørke frakke
Skul hen til facaderne
De evige passagers vej

Så du længere Nordbo
End kuldegrydens sommer?
Grovere end en stenstrand
Varmere end et vejrfænomen?

Vinteren er et mareridt
Et gentagent et
Et du kan vågne fra
Lidt efter lidt


3 kommentarer :

  1. Mit liv er i turmult- jeg har ikke glemt dig eller alt om dette fantastiske sted. Jeg har ikke megettid, Der er 5 nye fag jeg er ved at lære. Som det basale kommer på plads, vil mit overskud atter vende denne vej

    SvarSlet
  2. Det er vi to om. jeg har heller ikke så meget overskud og tid eller så mange ideer i øjeblikket. Men tror ikke det fortsætter sådan og jeg vil fandeme gerne skrive noget igen når det kommer tilbage til mig!

    Jeg tænker vores projekt her kun er i midlertidig dvale. Det er godt at høre fra dig

    SvarSlet