lørdag den 14. maj 2016

Et Spil.

Hvad gør at han kan sove
Og vågne op med smil
Hvorfor skal jeg flyve
Det er fint at køre bil

Han kommer nok med alderen
Den meningsfulde hykler
Hvorfor skal jeg køre
Det går fint nok når jeg cykler

Følelser er ikke farlige
Signaler til amøber
Hvorfor skal jeg cykle
Det går fint nok når jeg løber

Et godt menneske prøver ikke
Et godt menneske formår
Hvorfor skal jeg løbe
Det går fint nok når jeg går

Dagene og skærmene
Er udviskbare tavler
Hvorfor skal jeg gå
Det går fint nok når jeg kravler

Uskyldig indtil andet
Og blind for lukkede næver
Hvorfor skal jeg kravle
Det går fint nok bare jeg lever

Liderlig unges drukleg
I uvishedens klamme skød
Hvorfor skal jeg leve
Det ville gå fint om jeg var død

Svaret kommer nok et sted
Du ikke havde forventet
Hvorfor skal jeg dø
Det går fint nok_

3 kommentarer :

  1. Jeg havde brug for dette for at komme igang igen

    SvarSlet
    Svar
    1. Digtet virkede baglæns? Det er ret sejt.

      Slet
    2. Nej vent, med nærmere eftertanke... (jeg skrev forrige kommentar før jeg læste depressionsdigtet)

      Slet