søndag den 8. maj 2016

Fuck andre folk

Der er noget inde i mig andre ikke må se 
jeg tænker tanker om ting der aldrig må ske 
Andre har skrevet om menneskets mørke side 
Men jeg ved helt seriøst hvor hårdt den kan bide!

Nogle gange hader jeg folk og ønsker dem skidt 
især på de dage hvor søvnen er sen og jeg er slidt 
Jeg tænker på tilgivelse og ligsind og samme mønt 
jeg tænker også på straf for hvor ville det være skønt 

Gem deres ting, få dem til at føle sig ile og små
minde dem om hvorfor det er de væk skal gå
Jeg tåler kun tavshed og plads omkring mig 
så var dine ord, skridt, rømmen og host omkring dig 

Så tager jeg mig sammen og laver en kop te 
lukker øjnene sammen til jeg atter klart kan se
Jeg trækker været ned dybt og længe et par gange 
Til mine egne og andres tanker ikke er så trange 

Hvor jeg dog nogen gange trænger til ensomhed 
bare den altså ikke lige vare evigt ved 
Jeg kan da godt lide lidt samvær nu og også da 
men grænsen er hårfin udvisket og ganske svag

Mit liv er andre folk og så mig lidt siden 
jeg håber glæden kommer lidt før tiden
orken er en nat uden snorken 
energi er en dag uden svig

giv mig fred og kaos
giv mig sol og torden
giv mig sorg og smil
giv mig gevinst og lorten

Og giv mig det kun når jeg det gider!


  

2 kommentarer :

  1. Får du så nogen gange også lyst til at poppe mikropopkorn under dine forhadte medmenneskers hud?

    SvarSlet
  2. Kun hvis jeg har en forhadte medmennesker stor microovn!

    SvarSlet