fredag den 24. juni 2016

Smukkere Sådan

Og der er tanks som kører rundt og der er tanks med store hjul
Og der er blod i mine øjne og jeg husker dine isvafler
Hvorfor får vi ingen isvafler her?
Hvorfor?
Hvorfor?
Du får stukket høreapparatur ind i dit hoved, helt ind til trommehinden
Pres, pres, pres på, hallo? Hallo! Jeg elsker dig. Det ved du godt jeg gør.
Og der er gnidning i denimstoffet på dine cowboylår.
Gnide, gnide, her er en issyl til dine vafler
Dine private oplysninger bliver sendt ud på radio, sammen med uskyldige X
Slikke med tungen, rødt slik, jernslik, der er kommet et nyt blad
Det er langt bedre end det gamle, hør! Se på det!
Se på din ven, se ham! Han har fået hænderne glemt fast i et bagagerum
Og fødderne i et reb til en betonblok og jeg starter bilen op
Og du får et reb rundt om øret som er døvt og et reb ned i halsen som er ru
Og du har et slips rundt om halsen og det er ternet med røde striber
Er du krænket, var? Dette er forargelsesforbundsstaten, det evige lommedømme
Du hamrede løs på tasterne som fanden var efter med dine små fingre
Og nu ligger de i en spand over ved klippen
Jeg trækker til
Flaget falder ned i baghaven

2 kommentarer :

  1. Svar
    1. Utroligt nok havde jeg faktisk slet ikke Trump i tankerne da jeg skrev det. Men kæft det passer godt

      Slet