tirsdag den 7. juni 2016

Sommerdag

Hvorfor gik jeg herind?
Jeg ville bare gerne gå igennem
Helt herude hvor ingen mennesker kommer
Med den konstante summen fra bag støjhegnet
Jeg ville bare se på blomsterne og de lavtklippede hække
Nu hvor jeg alligevel er her
Og på stenene.

Det er så her man ender
De fleste ville nok ikke opsøge den tanke
De suser forbi i deres biler omme bagved
På motorvejen, på vej til arbejde.

Jeg ville bare gerne gå igennem
Imellem de spidst klippede træer
Og forbi kapellet
Men det fortsætter
Ligesom støjen bag hegnet
Nu er der ikke længere hække, træer og bænke
Kun flade sten i jorden på en græsplæne
En enkelt potteplante her og der
Og så en mur
Men ingen port til den anden side
Fanget.

Hvorfor gik jeg herind?
Jeg må vel gå hele vejen tilbage den vej jeg kom
Bagud i tidsplanen

1 kommentar :