mandag den 15. august 2016

Hvem det var

Er Jeg Havet
Der Knusende Slår
Er Jeg Havet
Som Frændeløst Flår

Er Jeg Vinden
Der Susende Flyr
Er Jeg Vinden
Som Endeligt Knyr

Er Jeg Træet
Der Forevigt Står
Er Jeg Træet
Som Sletintet Når

Hvem Kan Svare Om Nogen
Hvad Skal Svares Om Noget
Sikkert Intet
Hvid Er Øjet Der Skuer
Sort er Søvnens råd og bud

Er Du Bølgen
Der Følgende sker
Er Du Bølgen
Som Skåneligt Ler

Er Du Skyen
Der føjeligt Drev
Er Du Skyen
Jeg Synderligt Rev

Er Du Jorden
Der støttende stod
Er Du Jorden
Som Gemte Mit Rod

Hvem Kan Svare Om Nogen
Hvad Skal Svares Om Noget
Sikkert Intet
Hvid Er Øjet Der Skuer
Sort er Søvnens råd og bud

Var Vi Skummet 
Der Billedet Brød 
Var Vi Skummet 
Som Ved Kysten Flød

Var vi Regnen
Der Flyvende Faldt
Var Vi Regen
Som Kom Da Det Gjaldt

Var Vi Biller
Der Trængte Sig På
Var Vi Biller
Som fra bunden Så

Hvem Kan Svare Om Nogen
Hvad Skal Svares Om Noget
Sikkert Intet
Hvid Er Øjet Der Skuer
Sort er Søvnens råd og bud

2 kommentarer :

  1. Næ.

    Men det der med det hvide øje lyder lidt creepy

    SvarSlet
  2. Tror faktisk næsten vi er nødt til at have et nyt tag; "Epik" om episke digte

    SvarSlet