søndag den 22. januar 2017

Jeg ved ikke hvad kunst er....


Helle Thorning er stewardessernes dronning
Hun har 5 kloner som hun har ansat som kokke

Desuden er hun kanibal så kokkeklonerne går ud og myrder mennesker
De skal alle sammen have en bildør i hovedet
Hoffet skal jo have noget at grine af
Og de skal ligge og blive kørt over af cyklister på fortorvet
Virtual reality headset implanteres på deres ansigter
Og de ser kun Lille Aksels onde hensigter

I byens mørke så han en vidunderlig fugl
Han har gaffatape han kan forsørge mig selv med

Cigaretter
Hovedretter
gaffatape

Se hans computerskærm
tænk hvis den var en pude
For han gider ikke at sove
Og alle tager videre til dybe grotter
og finder nye skatte
Romantisk pjat

Coaching/personlig udvikling
Nej han gider ikke sove

Skakbrættet fanger
Han ville gerne bruge et skakbræt som bord
Men det var ikke engang muligt
Fuck hans liv
Mennesker der sidder nøgne på tekrus
Og har et græsk tempel som hus

Kan ikke tage sig sammen (væk)

så tager vi lige lidt
personlige råd og putter
dem i en blender
skær hovedskal over, hæld

Tænk hvis han (Lille Aksel, red.) åd rønnebær
Hvorfor er han så tvær
Se det er æsker man kan kravle ned i
Se det er hylleblomstpastiller med sved i

Nu planter han min fod solidt på gulvet
Han smider mønter på porten

blender tippe fylde
vask med sæbe
lim og reparer
Det klistrer så godt inde i munden gaffatape
Sovning er for latterlige mennesker
De har ikke noget liv siger han bare

er sådan et menneske tænker

Det er for de flove
Tænk hvis du drak af et tekrus
Og ikke et kaffegrus

Nej det kan bare ikke blive bedre det her
Der står to gamle mennesker på Christianshavn Torv
Men ikke klenodier
De kan undværes helt
men sjovt du kom i dag
Læg dig hen under bordet

Det faktisk lidt synd
ved en pølsevogn der er ved at lukke
De siger han ikke fatter en skid af hvad de siger

nu er du repareret
at give sin støtte til en ven
når fortvivlelse ingen steder går hen
Jo da det gør jeg, men så ikk' meget mer'

venskab er et romantisk ideal.

Jeg tænker tilbage på fuglen der sad på dit bord
Din hjerne er flået som krummer på jorden
I nat drømte jeg at der var atomkrig og at jeg var i en atombunker.

meningen er at være festligt indslag
Giver god mening, vi er trods alt til fest
Der må improviseres

Men der er fandeme også meget at høre på
Må smileyer bide jeres hoveder af
Og bruge jeres kranier som tekoppe
Det kan bare ikke blive bedre det her
Han trasker helt fra Rådhuspladsen og hjem

Hvor en skriger "hjælp" mod den eneste han vil
En halvrådden bro som ingen ved hvor fører til
Når mennesker bliver materialer
kan alt skiftes ud
de mener det godt
og man skal nok komme hjem

at fordømme alt der er at se
når ikke hun bearbejder det
er sådan en maskine tænker

Helle T
Maskine
DVD.

5 kommentarer :

  1. Håber det ikke er for meget tortur at læse

    SvarSlet
  2. Jeg tror, hmm.. . det kunne være en flot collage, ja. De her glimt kan lyse sammen om end helheden bliver viiirkelig svær at skabe omkring dem

    SvarSlet
  3. Måske en slags tegneserie, der samtidig er en collage

    SvarSlet
  4. Det er en god idé men har brug for noget tid først

    SvarSlet
  5. jeg er selv ret bagud på point nå det kommer til grafik, så jeg tror næppe jeg kan stoppe dig i at tage din søde tid

    SvarSlet