tirsdag den 7. februar 2017

Afbrudt Mantra

I dag lukkede jeg øjnene, tog en dyb indånding og sagde:
"I love Big Brother"
og Big Brother i det hinsides smilede bestemt og svarede:
"You dont have to be human anymore"

Så følte jeg ingen menneskelige følelser 
Min stive mund smilede oprigtigt til folk der gik forbi
og ingen tanke gik igennem mit hoved
Døden blev den lykkelige udfrielse som naturen så poetisk ønsker det
og jeg elskede livet betingelsesløst

Jeg tror jeg overhørte én fnise lavmeldt:
"Se, det er robotten på arbejde"
og mine bevægelser var også maskinelle, præcise
Bevægelser fulde af kompetence
Jeg havde styr på det
Venstre og højre hånd i symbiose

Dagslangt monotont arbejde bragte min sjæl ind i Nirvana
og så endda til en fyrstelig mindsteløn med weekendtillæg

1 kommentar :

  1. ahh- paradisets døre åbner sig så sandelig for han der bringer fyrstelige mindsteløn med sig

    SvarSlet