torsdag den 9. februar 2017

To fortællinger...

- 1 -
Den fortsatte psykose

Lille Aksels bane blev bøddels økse
Min afslutning blev langtrukken og pinefuld, 
eftersom jeg forvandlede mig om til Bjarne Corydon
En skamfuld morder er blevet kynisk og kalkulerende.

Stol aldrig på en 
der har haft noget som helst med samfundsvidenskab at gøre
Jeg afviser folk og sender dem i gabet på deres egen fortvivlelse,
stiller mig parat til at sælge al min sjæl når den sidste har forladt mig
Folk vil vide at jeg er et dumt svin 
og de vil ikke forsøge at hente hjælp fra min side
Den der tror jeg er under kontrol vil en dag sande 
at jeg har hele verdener af skinnende djævelskab klar til dem 
gemt under den rare men lidt flossede overflade
En ejendommelig form for hævn.


- 2 -
En endnu mere patetisk metamorfose

Bjarne Corydon har forvandlet sig om til Aksel
midt på Times Square i et hav af undrende blikke
Han gør hvad han gør men ingen ved hvor, hvornår og hvad

Bjarne har et æble i munden
Ænderne bliver slagtet for at han kan leve
Svinene bliver slagtet for at han kan leve
Okserne bliver slagtet for at han kan leve
Træerne bliver fældet for at han kan leve

Og Bjarne græder sin ynkelige tåreløse gråd og jamrer i tænderskæren
Og Gud så at det var godt.

3 kommentarer :

  1. jeg elsker perspektivet i det nederste billede, det er positivt opslugende

    SvarSlet
  2. Jeg er virkelig kvalm over mit fraværd, men der er hele tiden noget at lave!! Vi laver projekt og nu er der ferie og alle skal bruge min hjælp til alting! Det er skønt men tidskrævende

    SvarSlet