torsdag den 11. maj 2017

Mere lyd_

Glasbur
Nu kommer der nogen
Hvad bliver de tvunget ud i?
Lortemusik strømmer ud
Igenmem skrattende højtalere
Så øredøvende

Jeg spørger så om hjælp
Ikke fordi jeg har brug for hjælp
Men jeg har hørt at når man spørger om hjælp
Hjælper man folks selvværd
Fordi de føler sig påskønnede
Det er vel også en slags hjælp

Den pæne kvinde kigger så lidt på det monstrøse anlæg
Fisker en skruetrækker frem
Og begynder at demontere rustbunkerne
Hendes øjne knebet tæt sammen
Og ørerne tæt på tinitus

(...)

Hun gav op.
Jeg siger mange tak og vender mig om
Muzakken vræler fortsat ud mod rummet uden noget håb om forløsning
De fleste holder sig ikke længere for ørerne
Men man kan se de synker sammen og får små tics
Det kunne egentlig være værre
Tænker jeg, nu hvor jeg står lidt på afstand..
De er egentligt ret selvcentrerede og lede tænker jeg

MÅGERNE ÆDER OS.

2 kommentarer :

  1. Jeg har ingen måger. Livet er lyst, grønt og skønt

    SvarSlet
  2. Mågerne har det skam meget behageligt om sommeren. Og de har også dig. De har os alle sammen i deres kløer

    SvarSlet