torsdag den 18. maj 2017

Nordkvad

Slemt føles værre
Efter noget godt
Kontraster gør det enormt
Som ellers føltes småt
Inde i varmen
Og kastet ud igen?
Nyfrosne blokke
Sætter hjertet i spænd

Sommeren kommer, solen varmer blidt
Nu tiden er omme hvor landet lå hvidt
Mange stikker frem og ser sig omkring
Fuglene kvidrer om ligegyldige ting

Jeg kommer fra kulden
Endnu en mand fra nord
Kommer fra benspænd
Og lede ord
Med selvsabotage
Som kamouflage
Et par hjerter i smadder
Som eviggjort bagage
Halvdelen af lortet
Havde I tøet op
Men nu er vi her igen
Isen og min krop
Bag sygeligt røde kinder
Og en opbrugt pen
Mon følelsen forvinder
Når det er bundfrossent igen

Sommeren kommer, solen varmer blidt
Nu tiden er omme hvor landet lå hvidt
Mange stikker frem og ser sig omkring
Fuglene kvidrer om ligegyldige ting

Mine folk søger tilbage
Bag tavse profiler
En gang hvert andet år
På indholdspanodiler
Og dagen bliver tungere
Skønt hurtigere forbi
Intet smukt i ligger
På den foranliggende sti
For intet er romantisk
Ved at være en kold skid
Fra et mørkt land
Og fra isvinterens slid
Varm jeres hænder
Det lykkeligste færd
Lås øjne op når I ser én
Som varmen ej til ler

4 kommentarer :

  1. Shit, er det min tur til surrealisme allerede, for det her er episk!

    SvarSlet
  2. Og derfor vinder du månedens Epik pris.. Åbenbart et tag vi begge er for beskedne til at pålægge os selv

    SvarSlet
  3. Haha du har faktisk været inde og give den tagget! Jeg er beæret

    SvarSlet