torsdag den 15. marts 2018

Modernistisk lort

Jeg vil ud og sælge det her digt til et marked
Jeg skal have det ind og hænge på en stor hvid væg
Jeg vil og skal få nogen til at sige fine ord
Med på vejen hvor jeg spæner om kap med hver vogn
Mit digt skal dekorere hver facade inde i byen
Mit digt skal under analyse fra enhver elev
Mit digt skal eksporteres til de kender det i Shanghai
Og kan det udenad hvis man vækker den om natten
Min stil læner sig op ad Politikens stilkritirier
Som de sikkert nok har gået og lånt fra The New York Times
Arbejder jeg bare hårdt nok så vil lyset skinne på mig
Husket som et tidstypisk eksempel på en stilart

3 kommentarer :

  1. Dette digt i sig selv må da være en klassiker i sig selv, værdig kun storhed

    SvarSlet
  2. Et lille skridt hen mod målet. jeg takker ydmygt og gnider mig i hænderne

    SvarSlet
  3. må du tjene mange penge og placeres på en piedestal af erkendelse

    SvarSlet