søndag den 18. marts 2018

Ondt.


Ned ad den kolde vej
af stivfrossen asfalt

Inde i mørket modsat 
rækkerne af lygtepæle på
den anden side
griner jeg som et fjols:

HAHQHAHAGAHAHAHA
uden lyd

jeg går fremad der er ikke
nogen mennesker her
længere

ikke
nogen
mennesker

her er sikkert.

fremme er et mellemrum 
to bygninger imellem

der er
mørkt 
mellem de 
to bygninger

vejen drejer før
i skyggerne foran
forude
jeg går hurtigere

i mellemrummet
ser jeg en skygge

en svag antydning
jorden har løsrevet sig
kulissen
jeg går hurtigere

frem imod skyggen
en kæmpe
for
ingen kan gå bagud
ingen
kan
for der er kun mørke
afløsende lygtepæle


"Hvad skete der så?", spørger du.


det ved jeg ikke
endnu

her er sikkert.


"Du er et fjols", hvæser du så.


jeg griner



3 kommentarer :

  1. Sidste endestation. og er det ikke enlig kun os selv der hvæser af os selv efterhånden.

    SvarSlet
  2. Inspireret af en pludselig irrationel frygt på vej hjem en sen aften... jeg stoppede op og tog et (meget hurtigt) billede til senere redigering

    SvarSlet