mandag den 21. november 2016

APATI.



Træet dør
og det rager træet en skid

Jeg dør
og så rager alting mig en skid

Solen dør
men det er ligegyldigt

Mennesket bliver sygt
knapper bliver trykket på
og maskiner overtager kontrollen

Men det er ligegyldigt

Vores efterkommere vil hade os
hvis ikke vi udskyder endeligheden
mens den stadig kan flygtes fra

Men de er ligegyldige
for vi kender dem ikke

(er de ligegyldige?)

Mine efterkommere vil hade mig
fordi jeg er så ligeglad med dem
men normalt når du gør en fremmed ondt
så ved du at du nok alligevel aldrig ser hende igen

(er hun ligegyldig?)

Og når universets sidste øjne lukkes
da vil ingen græde

3 kommentarer :

  1. Jeg kan lide ideen, men der mangler et album... hmm. Det kommer til at tage noget tid i så fald

    SvarSlet
  2. jaa... et apatisk album... og et dejligt fladt digt

    SvarSlet