tirsdag den 6. december 2016

Sandheds løbende sand

Min næse siger tatatatatata
Og græske templer synker i grus på grund af JORDSKÆLV

Hvad laver jordskælv spørger du?
Altså, jordskælv bliver ikke lavet, det er bare sådan noget der sker
Tro på det hele
Eller tro om og luk ørene
For din kritiske sans er ikke eksisterende
(eller måske er den ok, men man kan jo aldrig helt vide?)

Men hvad så med Biblen siger du?
Tjo jeg køber en børnebibel brugt og river den i stykker og tramper på den
De første mennesker var en mand og en kvinde siger vores dna så
Så begynder vi at slås med lommelygter
Og min lommelygte har en længere lyskegle end din
Men så gør du mig opmærksomhed at det ikke handler om lyskeglens længde
For det er bredden og levetiden der tilfredsstiller
Så jeg sparker batterierne ud af lommelygten og du æder dem friskt

Nu falder de romerske templer sgu også sammen
Og der kommer en røgsøjle op bag en af hustagene
(det er nogle der griller sikkert)
Jeg står og iagttager min refleksion i vinduesruden
Og mit hår falder sammen og bliver til støv
Hvem vil jage os snart? Julemanden? Han findes. Altså hun, måske.
Hvis de betaler mindre i skat, så har de ikke brug for så meget i løn egentlig

3 kommentarer :

  1. egentlig ikke skrevet særligt sent, men tror jeg har nok søvnunderskud til at det alligevel gælder

    SvarSlet
  2. jeg læste det højt for mig selv- og det er næsten som om hver sætning er taget ud af kontekst... men som om det bare er en masse virkelig random ting der sker i rækkefølge- som en nyhedsvært der læser op midt i en liveudsendelse!

    SvarSlet
  3. hmmm... det er måske snart tid til en digtoplæsning igen. måske

    SvarSlet