lørdag den 24. december 2016

Super spezial edition jule-fikseret glitrende indlæg nr. 200 (spækket med varme og nostalgi)



Nå man kikker mod de travle gader og butikkernes maniske reklamation af den perfekte gave for diverse køn, se så tænker man måske tilbage på den dag hvor Island var centrum for verdens skue. Masive skyer af aske, en masse vrede piloter og sikkert en stemning af jul har aldrig været med til at indspirere disse digte- det er måske endda sandt- Hohuhoho *Aramlium
  • Det her digt handler ikke om Island

Der er bjerge alle steder og de er næsten umulige at kravle opad
Og alle kravler og de kravler og de må ikke falde ned
Lava stiger op som en barriere af had
Luften fortættes og bliver til frygt
Aksel I. Iljemonde

Har du nogensinde set en moders jul? hvis vi tager et skridt væk fra det kønsløse Sveriges sære skikke og moderne melankoli, jo så ser man da at selv en gris bør frygte en moders stress. Glædelige skinkedage *Aramlium  
  • Svinenes flugt


Der er bjerge af grise alle steder og de er næsten umulige at kravle opad

Og alle kravler som svin og de kravler som orner og de må ikke falde ned

Lava stiger op som en barriere af hadske søer

Luften fortættes som en bobbel af frygtsomme grislinger

Fortolkning på digtet  “Det her digt handler ikke om Island”
Før kendt som: “Rustende jernbaneskinner” af Aramlium!

Kik mod havet, se så op mod den sikkert tristgrå himmel repræsenterende dine sorger og alt den tvivl du bære rundt på... hvad har det dog med julen at gøre? ikke nær så meget som farvet lys og emojier- se det er sikkert. x:O *Aramlium

  • Knud giver bud


Grønne lampe- Trampe Trampe

Lamper som er grønne er ej alt for kønne

Lamper som ingen vil have er de lamper som har en mave

For de her lamper siger “auf wiedersehen” med Nazistisk Accent

Ingen kan lide at sige farvel til folk med grønne nazister

Kun mig XD
Jeg elsker det O=
Der er så meget blodfarvet plattenslageri ud på alle væggene
Indvoldene viser mig vejen til en bedre kunst på fjerde sal og nedefter.
Fortolkning af “Glæde i de små ting i livetAramlium!

Der var engang en tid før automatdøre og andre sikkerhedsanordninger ved vore kære metrostationer. Det var vilde tider, en hver kunne klatre op på en metro mod vandløse og bare nyde de vilde våger- Meget lig julemanden. Dog er julen en tid hvor man må huske at der kun er en sand julemand, alle andre falsknere og plattenslagere til lige må nok en tur forbi abeburet for deres synder- vær ej en julemand, hold julen sand. 

  • Abegade 89


luftHuller fylder mine øjenæbler med galdeblære

Jeg vil skøjte på samfundet og skære mig om

Og komme afsted på sygehusets bedste toilet

Og drikke energidrik til jeg falder om bag personalets firmafest

Og får en sonde op i gennem halsrørets endetarm

Sonden fylder min bevidsthed med liflige homoer
Og når kartoflerne er færdige, er min livsglæde forandret for altid
Så står jeg på metroen og får vind i ansigtet, ser over det hegn der ikke er der endnu
Skadestuen er så stor at der er plads til alle balle bim bam
Det fylder mine øjenbryn med tårer af grønt galdesnask
Jeg vil skøjte på damer og skære mig en ordning og aldrig lære af mine fejl til den sidste bro er brændt
Fortolkning af “Da jeg var lille faldt jeg ned fra et træ*Aramlium!

Har du ikke nogen gange kigget ud af vinduet som en hemmelig beundrer, med længsel i blikket? Men også med en dynge af melankoli i maven, som lammet af samfundets fordomsfulde ansigter? Det har du sikkert. Julen er hjerternes tid. Men hvis du ikke helt forstår hvad det følgende digt har at gøre med dette, så er du helt klart gået glip af noget. Græd ej! Det er jo ikke alle der kan  få et crush på selveste Steffen Brandt! *Aksel.
  • Creepy “digt” du ikke bør læse...


Bambababam

Der cykler min spansklærer

Bambababam

Det er ham der cykler lige der

Bambababam

Bambababam
Bambababambam
Bambambam
Aksel I. Iljemonde

Efter endnu en uforudset ufuldent gaveudflugt står du midt i indkøbscentret og tænker måske: "Hvorfor skal også jeg tage del i denne galskab?" Og så opdager du at det ikke kun gælder gaveræset, men dit liv! Gusketakoglov tilbyder det moderne samfund løsninger på begge af dine kvaler. *Aksel.
  • Mennesker


Kassevognen komme trillende ned af gaden ved høj hastighed og ind i indkørslen!

Den smadre ind i husfacaden og murstenen dumpe ned, som om de var udleverede pakker.

Akkumulering andet mm og vi akkumulere! (Hvad betyde akkumulere egentligt?)

Vi samle og fange tusinde fanger i huse og nu ødelægge det hele tihi!

Så køre skraldevognen op ad vejen og køre alle ned og jeg tro at folk ikke er angst for de er ligeglade.

Jeg er også ligeglad for nu forstå jeg hvad akkumulere betyde.
og BIB BIB BIB min frysepizza er færdig i mikroen. Jeg blive højere når jeg ryge grankogler og bryde med den søvnige følelse af at være bundet til jorden. Vi er da er glade for at vi kan kommer af med vores jordbundenhed, og sidder derhjemme og ryge krankovler juhuu farver jeg har fundet LYKKEN
Aksel I. Liljemonde | Fortolkning af “Kassevognen kommer!”*

Ah, julen nydes bedst i i familiens saftige skød. Og ingen jul uden Karen Blixens JulTM! For julen (og alt andet i øvrigt) var nu bedst i gamle dage. Hvor børneopdragelsen nok var streng, men på en kærlig måde. *Aksel.
  • Karen blixens bedste ven


Min bedste ven er min mor

Hun er den bedste på denne jord

Hun madder mig til hver en tid

Hun binder mig med meget flid

Når piskens smæld runger på væggen

Så ved jeg at jeg det er tid til spas
Når olien brænder på mine skuldre
Bliver der for det meste spillet rolig jazz
Min bedste ven er min mor
Hun kæler for mig og jeg tror
At moder hun er Gud
For hun kan flække min hud
Aksel I. Liljemonde

Fjerde kop kaffe var lige en kop for meget og det er ikke alt for rart du har det lige nu. Du er på skideren, ærligt talt, og det minder dig lidt om dengang du overspiste dig i flæskekød og ris-mandel-grød og fik en sonde stukket i halsen. Måske ikke, men til gengæld har du det så skidt, at du glemmer alt om din egen uduelighed og verdens meningsløshed. Så sænkede julefreden sig måske alligevel. *Aksel.
  • Kaffens straffen


Der er rumlen i min mave, og enden får snart noget at lave

man skulle tro jeg intet andet havde ædt end bananer

For det ku tyde på at jeg har problemer nå ballerne begynder at få eksemer!

Men det er ikke frugt og kød der rumler i mit skød- Nej! det er noget ganske vandet

Kaffe er min synd! ja Kaffe gør fortjent min løn, og man skulle tro jeg ikke indtog andet!
Aramlium!

*) Disse digte fortolker gamle digte, som du ikke skal lede efter. De er nemlig gemt væk fra offentlighedens søgelys. Indtil videre om ikke andet. Måske for altid.

2 kommentarer :

  1. Så hamrende smukt! Glædelig jul

    SvarSlet
  2. Lidt sent herfra, men det er jo endnu jul, så jul glædeligt!!

    SvarSlet