onsdag den 19. juli 2017

Fremmede På Farten

I en dunkel bus på flugt fra et dansegulv
Sidder til tider en gut som er et bundløst hul
Fornuftig ville han være bare at ignorere
Men jeg er høfligt i panik så må hellere lade være
Han har meninger om alt fra hans udenlands politik
Og han forventer et svar blablabla blablabla
Noget, noget Krim
Åh Jerusalem
Hold din kæft i bussen
Det er almindelig dansk skik
Siger jeg naturligvis ikke
Jeg har ikke fået nok at drikke
Og selv hvis jeg havde
Ville jeg stadig være en nikkende spade
Min mening? Din mening!
Jeg har læst en overskrift
Og skimmet en artikel
Så jeg holder helst min kæft
Kunne du bare finde en anden
Som var en smule fra forstanden
En som hadede Palestinensere
Så havde du faktisk noget at skændes om
Jeg stirrer søvnigt op
Og trykker tidligt stop
Vejen hjem er lang
For en fars lille dreng

Ingen kommentarer :

Send en kommentar