onsdag den 19. juli 2017

Tigger

Ung mand går forbi tiggeren
Eller rettere; gør et stop
Han kommer ikke så tit i byen
Fisker forsigtigt en tier op

Rig dame går forbi tiggeren
Hun smider mønter fandens hårdt
Så bøtten næsten vælter
Stirrer stift i vejret bort

10-årig går forbi tiggeren
Smiler hej men moren skubber til
"Man kan ikke rede verden
Selvom vi alle gerne vil"

Jeg går forbi tiggeren
Og kigger ligeud på min vej
Som hver morgen jeg går forbi her
Takker højst et stille nej

Dranker går forbi tiggeren
Men kommer der igen i nat
Og holder hende med drukkent selskab
Som et bedrevidende skvat

Hr. Jensen går forbi tiggeren
I en drøm om det der fra tv
"De ski'er rundt på alle ga'erne
Så' nogen vi' jeg ikke ha' hertil!"

Politiker går forbi tiggeren
Tænker "sikke en sæk lort
Men jeg ku' måske høste stemmer
Hvis jeg viser noget bliver gjort"

Stridser går forbi tiggeren
Vender tilbage med en ekstra mand
"Kom med, du skal i fængsel
Sådan er lov i vores land"

Ingen kommentarer :

Send en kommentar