torsdag den 7. april 2016

Forkert Fascination

En mand vejer verdens farer og vandrer ud på vejen
Han knipser knappen på kameraet kontinuerligt foran kassebygningen
Fotos af en forgård fyldt med fandenivoldsk fiktion

Han betragter sin bedrift, endnu et besynderligt bidrag til bilagsmappen
Cementplads med cykler, manden ser sikkert citrustræer og celtisk charme
Nødvendigvis nok noget i den stil, nikker jeg fra nært hold, nølende
Denne ubegavede u-formede bygning er jo ubehjælpeligt ubrugelig, en unødvendig udskejelse
Da jeg dykker ned i den danske dynge af beliggenheder dyrker jeg dunkle, måske dystopiske dyder

Men manden maler ikke metaforiske motiver, han måler ikke mulige matematiske meningsbelæg
Han holder et hensynsløst hengivent liv i højre hånd, hvor hemmeligheder hører hjemme
Men vindskibeligheden i hans vendte venstre  vedkommer ikke verdens vanevandrende valgvagter
Spændende at se, for sikker er sandets siven

4 kommentarer :

  1. Vindskibelighed. Jeg har ventet på en lejlighed til at bruge det ord.

    SvarSlet
  2. Jeg er ikke sikker på hvad det betyder, men jeg elsker ordrimene og hele følelsen af at føle en andens misbilligelse

    SvarSlet
    Svar
    1. Gammelt dansk ord for innovation, iværksætning eller kreativitet, meget nutidige buzzwords. Har det fra en artikel jeg læste på et tidspunkt om en professor som var meget utilfreds med at man brugte de ord i stedet for det gamle. Ved ikke om jeg er enig, men synes stadig ordet er flot. Ordrimene var sjove at lave.

      Slet
  3. Jeg er ikke sikker på hvad det betyder, men jeg elsker ordrimene og hele følelsen af at føle en andens misbilligelse

    SvarSlet