lørdag den 9. april 2016

Transportansvarlig

I det igangværende tidsrum spilder jeg tiden med ikke at nytte noget
Jeg sidder i en skraldecontainer med en kop kaffe i hånden, sød musik
Det er jo rimeligt nok at jeg sidder på en affaldspose som situationen er
Der er rummeligt og stille her midt i en verden af i-munden-taleri og kantinesnak
Nå, men jeg må rykke mig nu for stikirenddrengen kommer med den daglige ladning sorte sække
Jeg siger ikke tak til ham, den slags er nu engang indforstået. Bunder kaffen i en slurk.
Tid til at begrave hovedet i den nye udsmedne plastikladning og komme videre engang
Der er jo sikkerhedskrav og kvali-test at tænke på når man sådan kører op på transportbåndet
Men jeg skal derop, alle skal derop, i forbrændingen, selvfølgelig, for hvor skulle vores energi ellers komme fra?

1 kommentar :

  1. Et gammelt savn fortæller om engang hvor folk brændte sig selv op for andres skyld... vist nok en gang i går.

    SvarSlet